Pre-conference

2017 Reconciliation and Teacher Education: Sharing and Extending our Practice (for more information, please consult our spring newsletter) – Saturday, May 27th, 2017, 12-4 pm room: SHE – Sally Horsfall 549 – Ron Joyce ECE.
 

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**Une version française suit ci-dessous!**

This pre-conference provides an opportunity for participants to share and explore how their Teacher Education Programs are taking up the Truth and Reconciliation Commission’s Calls to Action

We frame this as a beginning conversation about truth and reconciliation education which is of the utmost importance in Canadian schools and teacher education programs. Participants will first have opportunities to hear four Canadian colleagues share their experiences about how they are taking up TRC recommendations in their work, their programs, and in K-12 education more generally. Secondly, participants will engage in dialogue to share and discuss their own responses to the TRC recommendations, through research, teaching, or program change, to address reconciliation in teacher education. The following two questions will provide the framework for the Pre-Conference:

  • What are the impacts of the TRC recommendations on your institution, your teacher education program, and your own work?
  • What are your responses (individually and collectively) in your work and institution to calls for reconciliation in education?

 

Our CATE pre-conference panelists:

  • Kiera Brant (graduate student, University of Ottawa)
  • Michael Cappello (University of Regina)
  • Dwayne Donald (University of Alberta)
  • Emily Root (Cape Breton University)

Please RSVP by email to one of the CATE/ACFE Members-at-Large (Manu SharmaLeyton Schnellert or Nathalie Pender).  We are excited to delve into deep conversation with you soon!

 

 

CATE/ACFE Pré-Conférence 2017

Réconciliation et formation des enseignants : partage et expansion de nos pratiques professionnelles Samedi 27 mai 2017, 12 à 16 heures locaux : SHE – Sally Horsfall 549 – Ron Joyce ECE

 

Cette pré-conférence offre l’opportunité aux participants de partager et d’explorer comment leurs programmes de formation des enseignants réagissent à l’appel à l’action de la commission Vérité et Réconciliation.

Nous voyons cela comme le début d’une conversation sur l’éducation autour de la vérité et de la réconciliation qui est de la plus haute importance pour les écoles et les programmes de formation des enseignants au Canada.

Pour commencer, les participants auront l’opportunité d’entendre quatre de leurs collègues canadiens partager leurs expériences avec les recommandations de la CVR dans leur travail, leur programme et dans le système scolaire en général. Ensuite, les participants auront l’opportunité de partager leurs propres réponses aux recommandations de la CVR à travers leur recherche, leur enseignement, ou les changements apportés à leur programme. Les deux questions suivantes fournissent les bases de la conversation dans le cadre de la pré-conférence.

 

  • Quel est l’impact des recommandations de la CVR sur votre institution, votre programme de formation des enseignants, et votre propre travail.
  • Quelles sont vos réponses (individuelles ou collectives) dans votre travail et votre institution pour avancer la réconciliation en éducation.

 

Les participants du panel de la pré-conference ACFE sont:

  • Kiera Brant (étudiant de cycle supérieur, Université d’Ottawa)
  • Michael Cappello (Université de Regina)
  • Dwayne Donald (Université d’Alberta)
  • Emily Root (Université du Cape Breton)

Veuillez exprimer votre intérêt par email à l’un des membres organisateurs (Manu SharmaLeyton Schnellert ou Nathalie Pender).  Nous sommes excités de plonger dans cette conversation de fond avec vous !

 

 


PAST PRE-CONFERENCES

 

2016 – Neoliberalism and Teacher Education: Critical Conversations (Saturday May 28th 2016, 12-4PM)
2015 – Mindfulness and Well-Being in Teacher Education
2014 – Action Research in Teacher Education (inauguration of the CAARE SIG)